Cukinia prosto z grilla – jak ją prawidłowo przygotować?

Sezon grillowy zbliża się wielkimi krokami. Na grillu, oprócz mięsa, możemy przygotować także sezonowe warzywa, które będą świetnym i aromatycznym dodatkiem do głównego dania. Jednym z nich jest grillowana cukinia, którą można przygotować na wiele sposobów. Jest to niskokaloryczne, pożywne i lekkostrawne warzywo, po które może sięgnąć praktycznie każdy bez obaw o swoje zdrowie czy zgrabną sylwetkę.

Grillowana cukinia – dlaczego warto ją przygotować podczas majówki?

Cukinia jest jednym z najpopularniejszych i najzdrowszych warzyw, które możemy spożywać właściwie bez ograniczeń. Dotyczy to zarówno cukinii przygotowywanej na patelni, jak i na grillu. Jest niskokalorycznym warzywem, bogatym w witaminy, minerały oraz błonnik, przez co stanowi świetny dodatek do ciężkostrawnych dań mięsnych, bez których trudno sobie wyobrazić grillowanie w gronie najbliższych. Grillowana cukinia jest dość prosta w przygotowaniu i może zostać zjedzona od razu po upieczeniu, jak i zamarynowana na okres jesienno-zimowy.

Zanim przejdziemy do sposobu przygotowania cukinii na grillu, warto powiedzieć, jak wybierać odpowiednie warzywa. Najlepsze w smaku są bowiem młode warzywa, które są delikatne w smaku oraz posiadają mało nasion w środku. Młodą cukinię poznamy po długości, która zwykle waha się od 15 do 25 cm oraz posiada dość cienką, delikatną skórkę. Po jej rozkrojeniu widoczne są niewykształcone gniazda nasienne, których nie ma potrzeby usuwać. Kupując cukinię warto także sprawdzić, czy jest twarda i przechowywać ją w lodówce lub innym, chłodnym i ciemnym miejscu do 3 dni od przyniesienia ze sklepu.

Cukinia prosto z grilla – jak ją prawidłowo przygotować?

Jak krok po kroku przygotować grillowaną cukinię?

Istnieje wiele sposobów na przygotowanie cukinii na grillu. Najlepsze w smaku są warzywa z dodatkiem aromatycznych przypraw oraz oliwy z oliwek. Ilość warzyw, które wykorzystamy zależy od osób biorących udział w posiłku oraz tego, czy planujemy zjeść cukinię od razu, czy też zamarynować ją na chłodniejsze miesiące. W pierwszej kolejności dokładnie myjemy warzywa i kroimy je na równe plastry o szerokości ok. 1 cm. Każdy z nich dokładnie nacieramy oliwą z oliwek, posypujemy solą i pieprzem oraz wybranymi przyprawami. Grillowana cukinia dobrze smakuje z dodatkiem bazylii, oregano, słodkiej i ostrej papryki, ziół prowansalskich lub czosnku. Miłośnicy bardziej wyrazistych smaków mogą dodać do niej także ocet winny.

Tak przygotowaną cukinię pozostawiamy na ok. pół godziny, aby dobrze naciągnęła ziołami. Po upływie tego czasu przychodzi pora na pieczenie. Cukinię najlepiej grillować na średnim ogniu po ok. 2 minuty z każdej strony. Gotowe warzywa do serwowania poznamy po złocistym kolorze i miękkim miąższu. Tak przygotowana grillowana cukinia może być od razu podawana do stołu lub pozostawiona do przestygnięcia – doskonale smakuje bowiem zarówno na ciepło, jak i na zimno, co jest jej niewątpliwym atutem. Cukinia z grilla może zostać także zamarynowana, co pozwoli cieszyć się jej znakomitym smakiem w okresie jesienno-zimowym.

Poprzedni Post
Następny Post